Mercedes-Benz Türk CEO’su Süer Sülün: Otomotiv Sektöründe 2024 Değerlendirmesi
Mercedes-Benz Türk’ün İcra Kurulu Başkanı ve CEO’su Süer Sülün, otomotiv sektörünü değerlendirdi. Sülün, 2024 için beklentilerinin pazarda bir daralma olduğunu ancak bu yılın planlandığı gibi sıkılaşmadığını belirtti. Kasım sonu itibariyle Türkiye’de hafif ticari ve otomobil kategorisinde 1 milyondan fazla aracın satıldığını söyleyen Sülün, 2024’te satışların 2023’e paralel seyretmesini beklediklerini ifade etti.
Türkiye’de Pazar Durumu ve Rekabetçilik
Sülün, Türkiye’nin bugün pahalı bir ülke olduğunu vurgulayarak, yüksek enflasyonun karlılıkları olumsuz etkilediğini belirtti. Yerli üretimin maliyetlerindeki artışın karlılıkları erozyona uğrattığını ve Türkiye’nin rekabetçi gücünü olumsuz etkilediğini dile getirdi.
Otomotiv sektöründe Ana Pazar Avrupa
Sülün, Türkiye’nin otomotiv endüstrisi olarak ana pazarlarının Avrupa olduğunu ve bu pazarda yaşanan %7’lik daralmaya rağmen ihracatlarının %44 düştüğünü belirtti. Bu düşüşün sebebinin maliyet artışları ve üretim ağında yaşanan farklılaşmalar olduğunu açıkladı.
Elektrikli Araçlar ve Altyapı Yatırımları
Sülün, Türkiye’nin elektrikli araçlar konusunda iyi bir performans sergilediğini belirterek, özellikle TOGG’un bu alandaki başarısından bahsetti. Ticari araçlarda ise regülasyonlara ihtiyaç olduğunu ve elektrikli araçlar için daha fazla altyapı yatırımı ve kamu teşviki gerektiğini vurguladı.
Sülün, Mercedes-Benz’in 2025 hedeflerine de değinerek, otobüs işinde talebin arzı karşılamadığını, kamyon pazarında ise daralma öngördüklerini ifade etti.